Skip to main content

r/Gent


Hoe omgaan met buren die afval op straat achterlaten?
Hoe omgaan met buren die afval op straat achterlaten?

Ik woon in de omgeving van de Wondelgemstraat en merk de laatste tijd iets dat mij nogal stoort. Sommige buren zitten regelmatig buiten op de stoep (wat op zich geen probleem is), maar laten nadien vaak hun afval gewoon liggen — ook wat kinderen gebruiken (verpakkingen, drank, etc.).
Het begint zich op te stapelen en maakt de straat gewoon vuil. Ik begrijp eerlijk gezegd niet goed waarom je dat zou doen als je er zelf zit.

Heeft iemand hier ervaring mee?
Wat werkt het best:
- zelf aanspreken?
- briefje?
- melden bij de stad?
Ik wil het liefst vermijden dat dit escaleert, maar het blijft wel terugkomen.
Alle tips welkom.


Advertisement: All eyes on Wegovy® pill. Talk to your prescriber today.
All eyes on Wegovy® pill. Talk to your prescriber today.

See the following links for: Medication Guide & Safety Information

media poster


One of my favorite places in Gent, the Greenhouse in the Botanical Garden
One of my favorite places in Gent, the Greenhouse in the Botanical Garden
  • r/Gent - One of my favorite places in Gent, the Greenhouse in the Botanical Garden
  • r/Gent - One of my favorite places in Gent, the Greenhouse in the Botanical Garden

Waar samen kijken naar Nieuw-Zeeland–België? Zaterdag 5u 's morgens, alle hens aan dek 🇧🇪
Waar samen kijken naar Nieuw-Zeeland–België? Zaterdag 5u 's morgens, alle hens aan dek 🇧🇪

Beste Gentenaars, de Rode Duivels sluiten hun groepsfase af tegen Nieuw-Zeeland op zaterdag 27 juni om 5u 's morgens (dank u, Vancouver). Met een paar vrienden zoeken we een gezellige plek om dat nachtelijke avontuur samen te beleven inclusief een ontbijtpintje

Welke cafés in Gent zetten hun deuren open op dat onmogelijke uur? Iemand een tip voor een zaak die vroeg opengaat of speciaal voor het WK uitzendt? Overpoort, Vrijdagmarkt, Sint-Pieters... alle suggesties welkom.