Ik woon in de omgeving van de Wondelgemstraat en merk de laatste tijd iets dat mij nogal stoort. Sommige buren zitten regelmatig buiten op de stoep (wat op zich geen probleem is), maar laten nadien vaak hun afval gewoon liggen — ook wat kinderen gebruiken (verpakkingen, drank, etc.).
Het begint zich op te stapelen en maakt de straat gewoon vuil. Ik begrijp eerlijk gezegd niet goed waarom je dat zou doen als je er zelf zit.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Wat werkt het best:
- zelf aanspreken?
- briefje?
- melden bij de stad?
Ik wil het liefst vermijden dat dit escaleert, maar het blijft wel terugkomen.
Alle tips welkom.