Skip to main content

r/Gent


Hoe omgaan met buren die afval op straat achterlaten?
Hoe omgaan met buren die afval op straat achterlaten?

Ik woon in de omgeving van de Wondelgemstraat en merk de laatste tijd iets dat mij nogal stoort. Sommige buren zitten regelmatig buiten op de stoep (wat op zich geen probleem is), maar laten nadien vaak hun afval gewoon liggen — ook wat kinderen gebruiken (verpakkingen, drank, etc.).
Het begint zich op te stapelen en maakt de straat gewoon vuil. Ik begrijp eerlijk gezegd niet goed waarom je dat zou doen als je er zelf zit.

Heeft iemand hier ervaring mee?
Wat werkt het best:
- zelf aanspreken?
- briefje?
- melden bij de stad?
Ik wil het liefst vermijden dat dit escaleert, maar het blijft wel terugkomen.
Alle tips welkom.


Advertisement: All eyes on Wegovy® pill. Talk to your prescriber today.
All eyes on Wegovy® pill. Talk to your prescriber today.

See the following links for: Medication Guide & Safety Information

media poster


lees, boeken en discussiegroep
lees, boeken en discussiegroep

Hallo allemaal,
Ik ben momenteel op zoek naar een groepje om fysiek samen te komen en te discussiëren, filosoferen en ideeën uit te wisselen. Zelf ben ik historicus, 31 j en woon in Gent. Ik ben niet uitsluitend geïnteresseerd in het historische perspectief, maar ook in politiek, filosofie, recht, psychologie, sociologie ...
Ik lees meestal non-fictie. Soms ook fictie, maar bij voorkeur verhalen die zich afspelen in een specifieke historische periode, of die ons (op een indirecte manier) iets kunnen leren over onze samenleving of ons verleden.

Aangezien ik nog niet echt zo een groep heb gevonden, zou ik er zelf één oprichten. Als je interesse hebt om aan te sluiten, laat dan maar weten.

Hier is een lijst ter inspiratie van boeken die ik zou kiezen (deze lijst is niet exhaustief, en input van jullie is meer dan welkom.

Het begin van alles (David Graeber en David Wengrow)

Sapiens/Homo Deus/Nexus (Harari)

Een kleine geschiedenis van bijna alles (Bill Bryson)

In Europa/Grote Verwachtingen (Geert Mak)

Lied van de profeet (Paul Lynch)

De toekomst van waarheid (Werner Herzog)

1984 (George Orwell)

De duivel in elk van ons (Christoph Busch)

De banaliteit van het kwaad (Hannah Arendt)

De dingen die we meedragen – Tim O’Brien

De Weimarrepubliek (Patrick Dassen)

Het moois dat we delen (Ish Ait Hamou)

A Little Life (Hanya Yanagihara)

Shuggie Bain (Douglas Stuart)

In het spoor van Fanon (Koen Bogaert)

The Underground Railroad (Colson Whitehead)

Van het Westelijk Front geen nieuws (Erich Maria Remarque)

Een wereld verschijnt (Michael Pollan)

Imperium (Robert Harris)

Ons feilbare denken – Daniel Kahneman

De ondraaglijke lichtheid van het bestaan – Milan Kundera


Waar samen kijken naar Nieuw-Zeeland–België? Zaterdag 5u 's morgens, alle hens aan dek 🇧🇪
Waar samen kijken naar Nieuw-Zeeland–België? Zaterdag 5u 's morgens, alle hens aan dek 🇧🇪

Beste Gentenaars, de Rode Duivels sluiten hun groepsfase af tegen Nieuw-Zeeland op zaterdag 27 juni om 5u 's morgens (dank u, Vancouver). Met een paar vrienden zoeken we een gezellige plek om dat nachtelijke avontuur samen te beleven inclusief een ontbijtpintje

Welke cafés in Gent zetten hun deuren open op dat onmogelijke uur? Iemand een tip voor een zaak die vroeg opengaat of speciaal voor het WK uitzendt? Overpoort, Vrijdagmarkt, Sint-Pieters... alle suggesties welkom.