Vandaag met het gezin uitgebreid geluncht op een terras. Broodplankje, 4 hoofdgerechten en een paar drankjes besteld, én de vraag of we er (zeker gezien de hitte) nog een karafje kraanwater bij mochten krijgen. Maar nee, dat was absoluut niet mogelijk. Ze konden ons alleen een 0,75 liter fles spa blauw van rond de 7 euro aanbieden. Knettergek.
Ik snap nog dat je geen water gaat uitdelen aan mensen die je terras bezet houden en niets bestellen, maar dat je als restauranteigenaar op een rekening van meer dan €100 te gierig bent om een beetje kraanwater mee te serveren is echt belachelijk.